Monday, April 18, 2022

دعوت به ایونت ها و وبینارها

 ارزشگذاری برنامه های حضوری یا آنلاین

...

....

...

شما بعنوان رهبر تیم خود باید به شخصه بهترین الگو برای افراد سازمانتان باشید تا بتوانند از این اهرم بسیار قدرتمند استفاده کنند.

به افراد سازمانتان یاد بدهید که هر کدام شخصا به ورودی های مستقیم خود تماس بگیرند و آنها را نسبت به حضور در برنامه های تیم دعوت کنند. خیلی از افراد با ارسال یک پیام در گروه سعی می کنند این کار را انجام دهند ولی این یک روش بسیار بی بازده می باشد. شماباید ابتدا با فرد تماس گرفته و در زمان مکالمه دقیقا منافعی که این برنامه یا ایونت برای شخص دارد را برای این فرد کاملا بازگو کنید. 

به مثالهای زیر توجه کنید که چطور می توان افرادی با انگیزه های متفاوت را به یک ایونت مشخص دعوت کرد. شما می توانید از این الگوها برای شخص خود استفاده کنید همچنین به  افراد سازمانتان نیز بگویید که با توجه به همین الگوها افراد تیم خود را به ایونت ها یا وبینارهای تیم دعوت کنند.

مثال ۱: 

- بابک جان چطوری؟ اواسط ماه شهریور برنامه خاصی داری؟ فکر میکنی آزاد باشی؟

- نمیدونم! چطور؟    یا    نه برنامه خاصی ندارم    یا  آره فکر کنم. چطور؟

- یه ایونت بسیار فوق العاده هست که تو یکی از بهترین سالن های استانبول برگزار میشه و افراد زیادی از کشورهای مختلف چه افراد عادی چه لیدرها و چه مسئولین شرکت اونجا حضور خواهند داشت. دوست داری با هم بریم ؟ من حتما میرم.


مثال ۲:

یه ایونت خیلی خفن با بهترین های شرکت ماه بعد تو دبی داره برگزار میشه که میتونی از نزدیک لیدرهای موفق و خیلی های دیگه که دارن تو کشورهای مختلف کار میکنند رو ببینی. میتونیم حتی با آقای دینین عکس بگیریم و حتی باهاش صحبت کنیم. طی برنامه رنک های بالای شرکت هم صحبت های آموزشی و انگیزشی اجرا میکنند. فکر می کنم برنامه شام هم برای یه سری از افراد داشته باشه که لیدرهای بالای شرکت هم حضور دارن. پایه ای با هم بریم؟ من برنامم اینه که حتما باشم.

مثال ۳:

مریم جان برای ماه بعد یه برنامه داریم تو شهر شما که میخوایم دور هم باشیم و یه شو محصول و معرفی شرکت هم داشته باشیم. میتونی دوستای خودتو که میخوای در مورد شرکت بهشون اطلاعات بیشتری بدی رو هم اونجا دعوت کنی و با خودت بیاریشون. آخر جلسه احتمالا یه پذیرایی ساده هم داریم. این جلسه برای اینکه بتونی به بهترین شکل هم محصولات رو به دوستات معرفی کنی هم بتونن تست کنند و هم اینکه اگه سوالی داشته باشن ما پاسخ بدیم عالیه. فکر میکنی چند نفر رو میتونی با خودت بیاری؟

مثال ۴:

خانم فلاحت خوبین؟ یه سمینار فوق العاده برای ماه دیگه داره برگزار میشه که خیلی میتونه برای شما مفید باشه. میدونم زیاد تو فکر تجارت این کار نیستی ولی چون میدونم از محصولات داری استفاده میکنی و دوست داریشون و تو این برنامه (دکتر جیامپاپا- خانم دکتر صداقت - لیدر نظامی ...) هم حضور داره فکر کنم بهترین فرصت باشه که تو این برنامه با هم باشیم و از نزدیک هم ایشون رو ملاقات کنی و خب از محصول جدیدی هم که تازه داره لانچ میشه اولین نفر استفاده کنی. 


مثال ۵:

مهینه جان شنبه شب جلسه وبینار محصولات ژنس هست که در مورد محصول رزرو و ریوایتا اطلاعات کلیدی و کاربردی ارایه میشه. خانم مسعودی هستند که بسیار تجربه بالا دارند تو این زمینه و اینکه چند نفر از افرادی که از این محصول استفاده کردند و نتایج خیلی خوب گرفتن هم میان و صحبت میکنن. میدونم تو هم داری از این محصول استفاده میکنی و حتی داری به بقیه هم پیشنهاد میدی. حتما باش که هم اطلاعات خودت بیشتر شه و هم اینکه نمونه های بیشتری از افرادی که از این محصول دارن استفاده میکنند و نتیجه میگیرن رو خودت ببینی. اگه کسی از دوستات هم هستن که در مورد این دو محصول باهاشون صحبت کردی میتونی به این جلسه دعوتشون کنی که اونا هم استفاده کنن. 

 

مثال ۶: 

حسن جان خوبی؟ میگم گفته بودی راجب ژنس میخوای اطلاعات بیشتری بدونی یه جلسه کلی هست که در حد نیم ساعت اطلاعات عمومی در مورد شرکت و محصولات و پلن کاری ارایه میده. بچه های موفق شرکت هستند که تجربه خوبی دارن. در ضمن این ماه خبرای خیلی خوبی هم راجب محصولات و هم پروموشن درآمدی هست که حتما باهاش حال میکنی. دوشنبه شب ساعت ۱۰ شب به وقت تهران روی زومه اکیی؟


بعد از اینکه داستان خود را برای پراسپکت خود تعریف کردید در صورتیکه دوست داشت اطلاعات بیشتری از موضوع داستان داشته باشد او را به دیدن یک ویدیو یا یک وبسایت یا ... دعوت کنید. همچنین می توانید فرد را به یک وبینار مرتبط که در تیم شما درحال برگزار شدن است نیز دعوت کنید. دقت کنید که این وظیفه شماست تا فرد را نسبت به وبینار مناسب دعوت کنید. همچنین تصویر ذهنی فرد را نسبت به وبینار از قبل آماده کنید که انتظار شخص از جلسه ای که قرار است در آن شرکت کند معقول و مناسب باشد. مثلا اگر داستان لاغر شدن خود را برای دوستی که میخواهد لاغر شود تعریف کردید و سپس او را به یک جلسه پرزنت دعوت کردید قطعا نتیجه خوبی نخواهید گرفت. موضوع داستان شما لاغری است و دوست شما هم به همین اطلاعات نیاز دارد. بنابراین حضور این شخص در جلسه پرزنت که موضوعات متفاوتی جز لاغری را بیان میکند کاملا اشتباه است. شما می توانید از یک ویدیو مرتبط با محصولات لاغری یا از یک نتیجه مثبت فردی که از این محصول  استفاده کرده یا حتی از یک گروپ کال که فردی که نتیجه گرفته آنجا حضور دارد استفاد کنید. 

اما قبل از دعوت دوستان خود به جلسات وبینار از هر نوعی که باشد دقت کنید که با این تصویری که به شما میدهم جلو بروید. اسم این چهارچوب را تثوری باند ها گذاشته ام. فرض کنید که سه باند به ترتیب باند بالا (باند پراسپکت)، باند وسط (باند نتورک) و باند پایین (باند شما) وجود دارد. پراسپکت در زمانیکه داستان شما را شنید اگر علاقه مند به دانستن بیشتر بود یعنی وارد باند وسط شده ولی اگر تحت هر شرایطی علاقه مند نبود یعنی در باند بالا حضور دارد. این یعنی صحبت در مورد کار یا محصول یا نتورک باید متوقف شود. شما تنها در زمانی که فرد در باند وسط باشد مجاز هستید از نتورک یا محصول یا هر چیزی صحبت کنید. مثلا اگر علاقه مند بود و شما یک ویدیو از پروفسور امزلاگ فرستادید و بعد از دیدن ویدیو به شما گفت که ویدیو را دیده ولی چون نتورکه علاقه ای نداره شما باید بدانید که الان این شخص در باند بالاست. پس خیلی ساده تایید کرده و صحبت را خیلی طبیعی و محترمانه عوض میکنید و تا زمانیکه در باند وسط نبود هیچ زمان دیگری صحبت نتورک را انجام نمیدهید. البته این صرفا انتخاب شماست که بنا به جایگاه تان در آن رابطه خیلی مستقیم فرد را به باند وسط کشانده و مجبورش کنید تا بحث را با شما ادامه دهد.


No comments:

Post a Comment

آموزش (برای سطح سفیر به بالا)

 آموزش در شبکه نتورک طیف آموزش می تواند از صفر یک نمودار که به معنی سلف اجوکیشن یا همان خودآموز می باشد آغاز شده و تا مس اجوکیشن یا همان آمو...